söndag 12 september 2021

Lördagen den 11/9

var 20 års-"jubileum" av terrorattacken mot USA där nästan 3000 personer miste sina liv. Jag minns var jag var när det hände. Jag var på Malmö Lärarhögskolas bilbilotek, som då var belägen i Helenholm. Vi. hörde det på radio el såg det på tv, minns inte säkert. Cyklade hem och fick se allt på tv. Jag var chockad. Det var typ (kan ha fel på någon dag) min första arbetsdag som lärare, Latinskolan & Tärnöskolan. Denna dag 2021 började jag iaf på gymmet med ett biceps- och ryggpass. Gick bra. När jag kom hem så softade jag lite innan vi hämtade släpet vi hyrt (typ gratis) på XXXL. Jag körde. Vi packade den full med det avlägsnade staket och allväxtlighet mannen kapat. Släpet blev HELT fullt. Körde till tippen och min försat backning gick galant, men när vi körde upp på andra avdelningen så gick det bajs. Men vi fick iaf ut allt. Åkte sedan och köpte 15 0.5-meters plintar. Vägde asmycket. Packade dem och dumpade dme här hemma. Åt onyttig lunch, makaroner och Ann-Maris goda köttbullar, men gott var det. Sedan sov jag mellan 16 och 19. GALET. Jag åkte sedan till MAXI och handlade lite inför middagen. Kom hem vi 20-tiden. Hängde tvätt, tömde diskemasken och lagade middag. En inte helt jättenyttig kycklinggryta med lite (WW-vänlig mängd) ris. Höstigt och gott. Sedan var jag svinpigg. Vi kollade en komedi. R gick sedan ut i uterummet, somnade där, och jag kollade på en väldigt bra dokumentärfilm om den första (och kanske fortfarande största) boxaren Christy Martin. Sedan läste jag och spelade Wordfeud med Kurt fram tills 2. Idag söndag steg jag upp 06.50. Fick ägna en lång stund åt den jävla mensen, men var iaf på gymmet och fick till ett riktigt bra benpass vid 8. Handlade (igen.....) lite efter det och var hemma vid 09.30. Nu e mannnen på styrelsemöte, karaten, i Lund. Efter det ska han träffa sin PT på gymmet. Jag ska läsa lite innan jag börjar städa nedanvåningen. (Städade där upp i fredags.) 5 styrkepass denna vecka. helt ok. Dessvärre ingen löpning. MÅSTE verkligen få till maten och deffa ner mig. Dricker iaf inte (bortsett från lite i fredags). I går fick jag minne i telefonen - det var denna fina bild på Enzo när han var ny hos oss. Både öronen och svansen var tydligen redan färdigväxta :D.
Detta är en bild på denna underbara skapelse från idag. JAG ÄLSKAR ENZO!!!! Han är så söt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar