lördag 4 september 2021

CABINOS ovh COVID-19/CORONA

Sitter i soffan och e helt slut. Jag har dock bara klippt hela gräsmattan, och ja, det är stooor och det var högt gräs som var fuktigt i botten, vilket gör att man måste dubbelklippa det på de flesta ställen, men ändå. Har också lite träningsvärk från igår, främst i ryggen efter både de vanliga och de raka marklyften. Men det värsta är inte att jag är trött, jag äter allt jag kommer över, min hunger och mitt sug vet inga gränser. Pratade med pappa innan. Han skulle upp till mamma. Fy fan vad jag saknar henne, det börjar bli riktigt påtaligt nu.. Även Selma och hur mycket jag saknar henne börja nu bli starkt. Glömde skriva att jag var på rättegång i onsdags. Var vittne (jag hade dock inte bevittnat något, utan vittne via hörsägen). F:s ex man stod inför rätta. Det var ingen trevlig upplevelese, jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver gå in i en rättssal någonsin mer. Ja, dte e dag 4 idag (på mitt nya fräschare liv), men som jag skrev ovan så... "Råkade" köpa skivad gräddost i fresdags. Det sämsta valet i mannaminne. Både jag och R har ätit så många skivor att det är skamligt. Och R köpte havreflarn. Äter dem som vindruvor. Men i övrigt har det gått ok. I morgon när vi kommer hem får jag flika in ett pass, antingen på gymmet eller i kyrkis. Skönt att vara i stugan iaf (åkte ut först i morse, kl. 10). Det var jättelänge sedan jag var här, innan Gotland, dvs över en månad sedan. Det e var,t och soligt idag. Vi hade tänkt lägga nät ikväll, men det blåser för mycket. R håller på med utrymmet mellan husen, och jag ska nu förbereda en grill (var så nära att välja Smokey Barbecue i början av denna väg, men tog mig samman och ska nu påbörja den betydligt nyttigare grillen här hemma, jag förberedde redan i morse fläskfilé. Så det blir det + grillade grönsaker. Dvs betydligt nyttigare. (Gjorde nachos-tallrik med äkta köttfärs (och lite ost, och det räckte faktiskt med lite) till lunch. Så gott!) Ser fram emot mys ikväll. Det är fan i underarmarna som jag har mest träningsvärk, också pga av övningarna ovan. Så stolt att jag faktiskt har fått rutin på gym-träningen. Är rädd att bli sjuk och komma in i svacka. Förkylningarna börjar hagla, och dessutom har coronan ökat igen. Nya varianter som verkar ta sig igen vaccinet. Dessutom är de unga ej vaccinernade. Man erbjuder nu 16-åringar att göra det, dvs mina elever. Många invandrare vill ej, de har fått förklarat för sig att man bli steril osv om man tar det, en del tror att det är makter osm sprutar in annat. Ja vem vet. Främst är det män mellan 30 och 60 som ej vaccinerar sig bland de vuxna. STATISTIK Sverige Antal smittade: 1.13 miljoner (+1394) Antal döda: 14692 Skåne Antal smittade: 162000 Antal döda: 1763 Blekinge: Antal smittade: 13202 Antal döda: 130 Gotland Antal smittade: 4508 Antal döda: 53 Världen Antal smittade: 419 miljoner Antal döda: 4.55 miljoner Ja, inga trvliga siffror. Som jag skev ovan finns nya varianter av viruset. Det mest omtalade är nu delta, vilken verkar slå extra hårt mot unga och som också är det virus som verkar vara mest motståndskraftigt mot vaccinet. Men nu hörde jag om en tilläggsmutation till den, och de har i Sverige funnit den på ett par personer som är full-vaccinerade. Jag är faktikt lite orolig. Är detta slutet för mänskligheten? Det viskas om att vissa är immuna. Trorinte att jag e det. Usch vad jag tycker detta är trist. Riktigt trist. Det är snart 2 år sedan det började. Och även att många samhällen har börjat öppna upp igen, så stänger andra delar av. I Malmö har man denna vecka stängt av flera klasser i grundskolan pga av att främst barn fått viruset. Ja vi får njuta av livet så mycket det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar