
Jag har så mycket att göra tills mån kl. 17 att jag döööööööööööööööööööööööööör. kl. 17 ska alla betyg och omdömen vara satta. Innan dess ska allt vara rättat. Och med allt mena jag:
NP klart (även då kolla på en kollegas, så att vi ser att vi rätta likadant, så att eleverna ej bedöms olika beroende på vilken lärare de har)
En klass novellanalyser
En klass citatanalyser
Två klasser filosofiprov
Inskick av ett arbetet på kurs 1
Läsa och sammanfatta ett kapitel ur en antologibok, som ska redovisas för folk som arbetar inom skolor i Malmö (gy). Detta ska ske redan imorgon..... Dock intressant läsning (religionsfrihet ur individuell och institutionell synsätt).
Skriva en omdömesblankett om min lärarkandidat och skicka till Lärarhögskolan (skulle redan ha gjorts...).
Detta utöver övrig undervisning/möten etc. På måndag är det dessutom studiedag, vilket innebär att barnen är lediga, medan vi lärare sitter i mötet från 08.30-17.00. Dvs, 0 tid till inskrivning av betygen (nu har jag iofs fler klasser än de flesta - det är inte många som ska sätta betyga alls nu, utan bara omdömen - då de har 100-poängskurser som betygssätts först i juni; men jag har ju fs och det är 50-p.kurser). Att sammanfatta arbetet för fs-eleverna och sätta betyg på dem är inte alltid så jättesvårt, kanske något enstaka fall; men jag ska betysätta SvA för en klass också, och det brukar vara mycket svårare. Vissa är sämre på språket, men svinbra på litt.historia, ordklasser etc., de är alltså väldigt ojämna i detta enorma ämne, som borde ha spaltats upp och gått tillbaka till min tid, då man fick ett betyg i språk och ett i litt.vet.
Jaja, jag har alltid det så här vid betygstider och det brukar lösa sig - men det är väldigt jobbigt under denna tiden. Sömnen blir oftast bajs och jag blir stressad och således då också en surs.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar